Проект розвантажених навчальних програм. Українська мова, математика, природознавство
Збільшено тривалість букварного періоду (розділи «Навчання читати» і «Навчання письма») з 76 до 89 годин за рахунок скорочення післябукварного періоду з 29 до 16 годин.
Змістова лінія, розділ, тема
Мовна змістова лінія
Тест. Речення. Слово
Зміни у змісті навчального матеріалу
Вилучено: Робота над засвоєнням власне українських загальновживаних слів на місці засвоєних окремими учнями в дошкільному житті російських слів: олівець, гумка, рядок, зошит, лялька, годинник, літак, смужка, малюнок, крапка, кишеня, сорочка та ін. Вилучено: володіє загальновживаними українськими словами, зокрема тими, що стосуються навчальної діяльності,
Уточнення правильного вимовляння українських слів, на місці яких засвоєно під впливом російської мови слова з іншим звучанням: лінійка, вікно, ліс, дерево, бабуся, дідусь та ін. Вилучено:відрізняє на слух загальновживані українські слова від слів споріднених мов з тим самим значенням
Розташування речень за змістом у деформованому тексті. Вилучено: відновлює деформований текст, який складається з 2-3 речень.
Соціокультурна змістова лінія
Зміст соціокультурної лінії представлено у вигляді рекомендованої тематики текстів, на матеріалі яких повинен реалізуватися зміст мовленнєвої та мовної ліній і перенесено до пояснювальної записки.
Вилучено:
1. Тематичні групи слів, що називають державу, її столицю, державну символіку, реалії життя народу (протягом року) Назва рідної держави і її столиці. Державні символи України. Учень (учениця): знає назву своєї держави і її столиці; має уявлення про державні символи України (прапор, герб, гімн); Українська мова – державна мова України. Вилучено: знає, що українська мова є державною мовою України; Рідне місто чи село. Вилучено: знає назву рідного міста чи села, вулиці, на якій мешкає; Національні символи України верба, калина. Вилучено: має уявлення про українські національні символи (верба, калина); Народні і релігійні свята, обрядові дійства під час них. Вилучено: знає найвідоміші народні і релігійні свята (Новий рік, свято Миколая, Різдво, Великдень, Івана Купала та ін.), обрядові дійства, у яких можуть брати участь діти.
2. Фольклорні твори великої і малої форм (протягом року) Слухання і відтворення українських народних казок. Вилучено:сприймає на слух і розповідає найвідоміші українські народні казки («Курочка Ряба», «Колобок», «Ріпка», «Рукавичка», «Колосок» та ін.); Відгадування доступних загадок. Вилучено:відгадує найпростіші загадки; Вивчення лічилок, мирилок, скоромовок. Вилучено: знає напам’ять найвідоміші лічилки, мирилки, скоромовки і використовує їх під час рухливих ігор, спілкування з ровесниками.
3. Особливості національного мовленнєвого етикету. Правила мовленнєвої поведінки під час спілкування (протягом року) Вивчення найпростіших українських формул мовленнєвого етикету вітання, прощання, прохання. Засвоєння українських форм звертання до дітей і дорослих (Марійко, Іванку, Тамаро Петрівно, Іване Григоровичу). .вилучено: знає і вживає найпростіші українські формули мовленнєвого етикету вітання, прощання, прохання, українські форми звертання до дітей і дорослих; Ознайомлення з відмінностями формул мовленнєвого етикету, які використовуються у спілкуванні з людьми різного віку і статусу. Вилучено: розрізняє і правильно обирає формули етикету, що використовуються у спілкуванні з дорослими і дітьми, близькими і малознайомими людьми.
4. Соціальні ролі (протягом року) Спілкування в сім’ї: поважає членів своєї родини (батьків, бабусь і дідусів, братів і сестер); ввічливо спілкується з ними; Адаптація до соціальної ролі учня. Встановлює комунікативні контакти з однокласниками; ввічливо звертається до вчителів, старших школярів, технічного персоналу школи; Формування умінь поводитись у громадських місцях (транспорті, магазині, на вулиці). Знає і дотримується правил ввічливої поведінки в транспорті, магазині, на вулиці; доцільно використовує слова ввічливості; Поведінка на природі. Любить спостерігати за природою рідного краю; не завдає шкоди рослинам і тваринам. |