ВітаюВас, Гость | Група "Гости"                                             |                                                            Головна  | Вхід | Вихід
Стежинки дитинства
Стежинками казок
Міні-чат
На Вашу думку
Друзі, що для Вас є найбільш цікавим?
Всього відповідей: 196
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Сьогодні на сайті

Матеріали для перегляду

Головна » Статті » Ми і наші діти » Корисні поради

Вплив комп’ютера на психіку дитини. 2 ч.

Позитивний вплив комп’ютера на розвиток дитини

Коли дитина на «ти» з персональним комп’ютером, то сміливо вибирає стратегію поведінки або самонавчання. Але, звикнувши до віртуального світу, вона може неадекватно сприймати світ реальний, оскільки їй простіше переходити від конкретних предметів, іграшок до образів, що формуються комп’ютерними засобами, ніж навпаки. Перехід до реальних речей тим важче, чим більше дитина захоплюється комп’ютерною грою. А це, у свою чергу, може призвести до негативних змін у розвитку її особистості: замикається в собі, стає агресивною, емоційною, нестриманою. Під час виконання складних завдань в динамічно змінних умовах у неї можуть загостритися невротичні риси, а за вираженої неврівноваженості — виникати хворобливі стани.

До позитивних наслідків належать також: формування ділової мотивації, розвиток логічного, оперативного мислення, уміння прогнозувати, розвиток художнього смаку та навичок.

Сьогодні відомо безліч захопливих розвивальних ігрових програм, які враховують вік, індивідуальні можливості і схильності дитини, сприяють формуванню у неї абстрактного мислення. Вони дають можливість міняти на свій розсуд стратегію вирішення, користуватися різними рівнями складності матеріалу та іншими видами комп’ютерної допомоги.

Як стверджують педагоги, програмісти, комп’ютерні навчальні системи забезпечують контроль і керування навчальним процесом, будуючи динамічну модель навчання для конкретного учня з урахуванням особливостей його мислення, пам’яті, сприйняття і розуміння матеріалу. Одночасно комп’ютер виробляє у юних користувачів такі якості, як акуратність, точність, раціональність, організованість. Проте в разі тривалого користування комп’ютером ці позитивні якості можуть перерости в негативні: точність і акуратність в педантизм, негнучкість, залежність розумових процесів від розумної машини. У кожному конкретному випадку бажано розглядати, як співвідносяться можливості тієї або іншої програми з розвитком конкретної дитини, пам’ятаючи, що комп’ютер, надаючи всілякий матеріал для творчості, сам творити не може, як не може і навчити творити дитину.

Комп’ютерні ігри

Гострим питанням у будь-яких міркуваннях про користь комп’ютера є комп’ютерні ігри. Що вони несуть? Користь або шкоду? Спробуймо розглянути це питання детальніше. Позитивні якості ігор, як комп’ютерних, так і простих (наприклад, настільних і дворових), приблизно однакові.

Комп’ютерні ігри розвивають у дитини:

Комп’ютерні ігри вчать дитину:

  • швидкість реакції;
  • дрібну моторику рук;
  • візуальне сприйняття об’єктів;
  • пам’ять і увагу;
  • логічне мислення;
  • зорово-моторну координацію
  • класифікувати й узагальнювати;
  • аналітично мислити в нестандартній ситуації;
  • досягати своєї мети;
  • удосконалювати інтелектуальні навички

Під час комп’ютерної гри дитина наче потрапляє в чарівну казку, де існує свій світ. Цей світ такий схожий на справжній! Коли герої комп’ютерної гри пропонують дитині полагодити стіну будиночка (правильно склавши пазл) або розташувати цифри по порядку, щоб дістатися скарбів, діти відчувають свою значущість. А якщо в кінці завдання говорять: «Молодець, ти впорався відмінно», — це викликає захват!

Однак є і негативний бік захоплення комп’ютерними іграми. Це комп’ютерна залежність.

Перші ознаки розвитку комп’ютерної залежності в дитини:

  • їсть, п’є чай, робить уроки біля комп’ютера;
  • провів хоча б одну ніч біля комп’ютера;
  • прогуляв школу — сидів за комп’ютером;
  • приходить додому й відразу сідає за комп’ютер;
  • забув поїсти, почистити зуби (раніше такого не спостерігалося);
  • перебуває в поганому, роздратованому настрої, не може нічим зайнятися, якщо комп’ютер зламався;
  • конфліктує, загрожує, шантажує у відповідь на заборону сидіти за комп’ютером.

Таким чином кіберпростір стає для дитини реальністю життя. Особливо яскраво це виявляється, коли дитина переживає соціально невдалі контакти і занурюється в ігровий світ, де відчуває себе господарем становища. Саме в цьому примарному світі відчуття або передчуття перемоги підвищує самоповагу, компенсує занижену самооцінку і формує поведінку, коли єдиним сенсом життя стає задоволення від ігрових сеансів. Таким чином, виробляється «комп’ютерна чи ігрова залежність».

Таку хворобу можна охарактеризувати як надмірне захоплення комп’ютерними іграми заради відходу від реальності, що призводить до якісних змін особистості — деформуються соціальні, професійні, матеріальні та сімейні цінності людини.

Віртуальна реальність формує нереальний світ комп’ютерної гри, виробляє ефект «присутності». Відбувається те, що можна назвати «Его-розпадом» на «Я — віртуальне» та «Я — реальне». Такі ігри підривають психічний стан і здатні кардинально змінити уявлення про себе та навколишній світ. Все це сприяє наростанню тривоги та дисгармонії.

Існує думка, що деякі комп’ютерні ігри, зокрема військові стратегії і «стрілялки», які спочатку були створені задля розвитку спеціальних навичок у військових, можуть формувати у дитини жорстокість. Було проведено багато досліджень, які підтвердили цю точку зору. З одного боку, ігри допомагають виходу агресії і негативних емоцій назовні, з іншого ж, навпаки, формують певні негативні стереотипи поведінки. І навіть впливають на психіку сильніше, ніж бойовики. Якщо під час перегляду бойовика дитина тільки стежить за подіями, що відбуваються на екрані, переживає за персонажі, приміряє на себе їх ролі, то під час гри це відбувається «інтерактивно»: тобто гравець, приймаючи роль персонажа, занурюється в його світ і на якийсь час стає цим персонажем. Думаючи або діючи від імені героя, він переносить цей досвід у реальне життя. Інша особливість гри в тому, що герої «безсмертні»: кожного разу, після того як вони були знищені, оживають знову і знову, і кількість їхніх життів нескінченна. Цей факт неминуче відбивається на сприйнятті цінності життя, знімає кордон між життям і смертю та розвиває схильність до життєнебезпечної поведінки.

Ось чому проблема комп’ютерної залежності і впливу комп’ютерних ігор є дуже актуальною. Тож, купуючи ігровий диск своїм дітям, подумайте і, якщо все ж таки вирішили зробити такий подарунок, уважно розгляньте суть і мету гри.

З дитиною можна домовитися, встановивши правила, яких слід дотримувати в користуванні комп’ютером.

Список обіцянок батькам від дитини-користувача комп’ютером:

1.Я запитую дозволу батьків перед використанням комп’ютера.

2.Я тримаю свій пароль у таємниці від усіх.

3.Я відкриваю тільки ті повідомлення електронної пошти, які надійшли від знайомих.

4.Я завжди повідомляю батьків про наявні проблеми.

5.Я використовую комп’ютер максимум одну годину на день.

6.В Інтернеті я нікому не повідомляю свого імені й адреси.

7.Я обговорюю з батьками веб-сайти, які можна відвідувати.

З кожним роком все більше українських дітей користується Інтернетом у повсякденному житті. Можливість підключитися до мережі не тільки через ПК, але й за допомогою мобільних телефонів сприяє цій тенденції. Інтернет надає дітям та молоді неймовірних можливостей у здійсненні відкриттів, спілкування й творчості. Проте оскільки із самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної. У зв’язку із цим виникає проблема організації безпеки дітей. А хто їм може в цьому допомогти, якщо не батьки?

 

Категорія: Корисні поради | Додав: maestra (31.10.2015)
Переглядів: 1420 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Форма входу
Кнопочка Стежинок
Ми будемо Вам вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку у себе на сайті. Якщо ви хочете обмінятися з нами банерами, пишіть в гостьову книгу, каталог «Друзі сайту» до Ваших послуг



Ігри-тренажери
Географія друзів
Київський час