ВітаюВас, Гость | Група "Гости"                                             |                                                            Головна  | Вхід | Вихід
Стежинки дитинства
Стежинками казок
Міні-чат
На Вашу думку
Яка форма спілкування з учителем для Вас найбільш зручна?
Всього відповідей: 17
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Сьогодні на сайті

Матеріали для скачування

Головна » Файли » Вчительські стежини » Методична скарбничка
Для скачування матеріалів, будь ласка, зареєструйтеся.
[ Додати матеріал ]

Інноваційні правила уроку
03.01.2013, 19:22
Правило № 1. Правило інтеграції
Принцип інтегративно-гуманітарного підходу: зміст навчального матеріалу і форма, в якій він підноситься учням, повинні бути такі, щоб формувати в учнів цілісне бачення світу і розуміння місця і ролі людини в ньому, щоб одержувана учнями інформація ставала для них особистісно значимою. Учень - не безпристрасний сторонній спостерігач, а особистість, зацікавлено вивчає світ «зсередини» і усвідомлює себе частиною цього світу. (Л.В.Тарасов «Екологія і діалектика»)

Правило № 2. Правило навчальної ситуації
Плануючи сценарій уроку, віддавай перевагу навчально-дослідним ситуаціям, використовуй методи наукового мислення і самостійного пошуку інформації.

Правило № 3. Правило сприятливого взаємодії
Плануючи урок, добивайся оптимального поєднання форм і методів організації уроку, що сприяють активній взаємодії учнів з новими знаннями.

Правило № 4. Правило педагогічної ситуації
Йдучи на урок, не забувай, що педагогічна ситуація на кожному уроці суто індивідуальна і вимагає не тільки знання свого предмета, але і знання психологічного портрета навчальної групи, в якій ти проводиш урок.

Правило № 5. Правило навчального діалогу
При організації навчального діалогу на уроці не забувай, що кожен учень, в тій чи іншій мірі, мотивований на одержання нових знань і має право на свою частку успіху на твоєму предметі.

Правило № 6. Правило пізнавальної активності
Організовуючи урок, не забувай, що рівень пізнавальної активності учнів залежить від рівня розуміння ними навчального матеріалу, а також їх психофізіологічного стану в даний момент навчальної діяльності.

Правило № 7. Правило самооцінки результатів
Плануючи методи самооцінки
учнями результатів навчальної діяльності  на уроці, направляй їх не тільки на фіксування ними власних утруднень, але і давай можливості для побудови шляхів виходу з них.

Правило № 8. Правило ціннісної мети
Плануючи урок - пам'ятай, що він тоді стане ціннісним для учня, коли цілі уроку будуть зрозумілі йому і досягнуть запланованого результату.
Вчитель повинен вміти проектувати цілі уроку як його результат, де ціль - це гранично конкретний, охарактеризований якісно, а де можна, то й кількісно, образ очікуваного результату, якого вчитель і учень можуть досягти під час уроку. Мета задається операціонально, тобто при її формулюванні завжди зрозумілий, ясний механізм (технологія, спосіб), що дозволяє перевірити відповідність результату поставленій меті.
Вчитель повинен вміти повідомляти мету уроку учням; головне - забезпечити усвідомлення цілей учнями, викликати їх особистісне, зацікавлене ставлення до її досягнення, розкрити значення цілей для самих учнів;тобто мотивувати учнів на навчання.
Учитель, який намагається викладати без «того, щоб вселити учневі бажання вчитися, кує холодне залізо» (Х.Манн).
«Хто не знає, куди прямувати, дуже здивується, що потрапив не туди» (М. Твен)
Бажано, щоб учень сам сформулював цілі, а для цього його необхідно зіштовхнути з такою ситуацією, в якій він виявить дефіцит своїх здібностей.


Правило № 9. Правило реалізації особистісних якостей
Думаючи про урок, пам'ятай, що саме він здатний допомогти в реалізації особистісних якостей учня і підготувати його до подальшого розвитку за стінами школи.

Правило № 10. Правило дидактичної евристики
Організовуючи урок, прагни до одержання освітнього продукту, який розкриває нові можливості для тебе і твоїх учнів.

Категорія: Методична скарбничка | Додав: maestra
Переглядів: 905 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Форма входу
Кнопочка Стежинок
Ми будемо Вам вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку у себе на сайті. Якщо ви хочете обмінятися з нами банерами, пишіть в гостьову книгу, каталог «Друзі сайту» до Ваших послуг



Ігри-тренажери
Географія друзів
Київський час